Tijdens zijn onderzoek naar een bomexplosie op een veerboot in New Orleans, wordt ATF-agent achtervolgd door steeds sterker wordende déjà-vu-gevoelens
Onze opinie:
Tony Scott heeft voor een keer zijn chaotische fly-by camerawerk niet gebruikt in Déjà-Vu en dat is een positief gegeven. Spijtig genoeg heeft de regisseur een nieuw speeltje gevonden: slow motion. Vele scènes, interessant of niet, worden plots in slo-mo gedraaid voor onduidelijke redenen behalve dan om de film langer te maken. Snapte Scott dat hij niet genoeg materiaal had om een 121 minuten durende film te vullen? We denken van wel want we hebben geen idee wat er anders zo speciaal is aan Denzel Washington die zijn GSM vastneemt dat we het in slow motion moeten bekijken… en dat is niet het enige moment waarbij we ons vragen stelden bij het gebruik van slow motion.
Déjà-Vu laat ons door te tijd reizen en zet dit in een modern perspectief maar zoals we allemaal weten kan tijdreizen zorgen voor paradoxen en inconsistenties als je niet uitkijkt en we denken dat Tony en Jerry daar niet aan gedacht hebben. Doorheen de film heb je regelmatig het idee dat de zaken niet zijn zoals zou moeten en dat er nogal serieuze gaten in het script zitten. Ook de reacties van bepaalde personages op wat er aan de hand is lijkt totaal onlogisch en op het einde zit je in je stoel je af te vragen waarom je twee uur hiernaar gekeken hebt. Tenzij je je hersenen afgezet hebt zal je de indruk hebben een zeer standaard actiefilm gezien te hebben met acteurs die op autopiloot werken.


Photos
See all photos >>
Meer
Land of Bad
Despicable Me 4
Chaos Walking