Als er in Schotland een virusepidemie uitbreekt, zet de overheid de besmette mensen in quarantaine achter een enorme muur, maar 30 jaar later keert de ziekte terug
Onze opinie:
Neil Marshall is gekend voor zijn referenties klassieke films, dat heeft hij al meermaals getoond in zijn vorige werk, Dog Soldiers en The Descent, en hij doet het alweer. Neem Escape from New York, vervang Snake Plissken door een combinatie van Alice uit Resident Evil en Selene uit Underworld, voeg wat Mad Max toe en je hebt een goede omschrijving van Doomsday. Spijtig genoeg is het verhaal oppervlakkig, missen de personages diepte, is er weinig tot geen atmosfeer aanwezig, en zitten er tonnen aan irriterende inconsistenties in de film alsook zeer ongeloofwaardige situaties. Moeten we nog zeggen dat deze film op vele vlakken een mislukking is?
Als je op zoek bent naar een hersenloze actiefilm en ermee om kan dat een auto die 30 jaar in een container heeft stilgestaan er nog steeds uitziet alsof hij nieuw is, dat benzine nog steeds beschikbaar is na diezelfde tijdsperiode ondanks een quarantaine, en meer van dat soort zaken dan kan je mogelijk plezier hebben met Doomsday. De rest van de wereld die hier wél problemen mee zou hebben kan deze beter links laten liggen.


Photos
See all photos >>
Meer
Monkey Man
Companion
Havoc